امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بسیج سازندگی و کمیته امداد

ایجاد و راه اندازی 2000 طرح اشتغال در تفاهم نامه همکاری بسیج سازندگی تهران بزرگ و کمیته امداد امام خمینی (ره)

کمیته امداد امام خمینی ره استان تهران و بسیج سازندگی سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ به منظور توسعه همکاری و کمک به اشتغال‌زایی و توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیازمندان و مددجویان تحت حمایت تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ :

در عصر روز شنبه مورخه 4 اردیبهشت  تفاهم نامه سازمان بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی(ره) در زمینه توسعه اشتغال و توانمندسازی گروه‌های جهادی با حضور سردار محمد زهرایی رئیس بسیج سازندگی کشور، حجت الله عبدالملکی معاون اشتغال کمیته امداد، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه حضرت محمد رسول الله تهران بزرگ ،جناب سید ابوالفضل پرپنجی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران  و جناب سرهنگ مخلق آذر مسئول بسیج سازندگی تهران بزرگ امضا شد.

تفاهم نامه بسیج سازندگی تهران بزرگ با کمیته امداد امام خمینی (ره)


سردار حسن زاده : 
ما باید خداوند متعال سپاسگزار باشیم که در یکی از محوری ترین فعالیت ها توفیق حضور داشته باشیم و در این عرصه گام برداریم و آن هم توجه ویژه به مردم به محرومین عزیز در عرصه خدمت رسانی می باشد. به فضل پروردگار انقلاب اسلامی یکی از مهم ترین دستاوردهای آن توجه به محرومین در سراسر کشوربوده و هست و یکی از توصیه های مقام معظم رهبری به دستگاه ها و به ویژه سپاه و بسیج خدمت به مردم و محرومین است و بعد ازانقلاب اسلامی که امروز 42 سال از پیروزی آن می گذرد شاهد اقدامات بسیار شاخص و برجسته آن را شاهد بوده ایم و یکی از مولفه های که در واقع موجب تمایز جدی نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام انقلابی با سایر نظامات دردنیا و حکومتها هست ،همین توجه ویژه به مردم و محرومین است که مردم صاحبا اصلی نظام و انقلاب هستند.

 ایشان افزودند : امام خامنه ای ( مدظله العالی)  در مقابل راهبرد فشار حداکثری دشمنان، راهبرد اقتصاد مقاومتی را عرضه می کنند بخشی ازبدنه دستگاههای اجرایی پای کار نیامدند اما این راهبرد جواب داد و اگربا تمام توان می آمدند نتیجه مطلوب تر بدست می آمد. راهبرد فشار حداکثری شکست خورد. بنده قلبا معتقدم و دلیل هم دارم و یکی از دلیل های که دشمنان به اهداف خود نرسیدند وجود مولفه های بود که دشمنان ما نتوانستند در محاسبات خود قرار بدهند و آن وجود همین اتفافاتی است که در بحث محرومیت زدایی ، اشتغالزایی ، رفع نیازهای مردم با شکل های مختلف با این مدل جهادی و ابتکاری و انقلابی است. از موسسات خیریه تا اقدامات گروه های جهادی که بصورت رایگان انجام می شود. کدام کشور می تواند چنین شبکه گسترده ای ایجاد بکنند که در تمام کشور در تمام روستاها حضور پیدا کند و شروع به خدمت رسانی در حوزه درمانی ، عمرانی و مشکلات را بصورت رایگان حل کند. این در محاسبات دشمنان ما نیامده بود و شما دیدید به چه زیبایی مقام معظم رهبری با پرداختن به این بخش جامعه را به خروش در آورند در همین ایام 6 الی 7 سال اخیر و چه خوب مردم ما آمدند پای کار و چه خوب نهادهای انقلابی مثل کمیته امداد ، بنیاد مستضعفین و بسیج مستضعفین چه خوب اینها آمدند و مردم و منابع را برای خدمت رسانی بسیج کردند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد افزود: بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در حوزه اشتغال نیازمندان و هم‌افزایی در تأمین منابع آموزش نیروی کار، ایجاد فرصت‌های شغلی برای جامعه هدف این نهاد با استفاده از فعالان کسب و کار از اولویت‌های مهم کمیته امداد است.

عبدالملکی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه طرفین در ایجاد و راه‌اندازی طرح‌های اشتغال، آموزش‌های کسب و کار و کاریابی برای مددجویان مستعد، تشکیل و راه‌اندازی مراکز نیکوکاری کارآفرینی، حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان، تأمین و بهبود فضای کسب و کار، توسعه همکاری با جهادگران کارآفرین و دیگر فعالیت‌های مرتبط با اشتغال نیازمندان با یکدیگر همکاری می‌کنند.

وی با بیان اینکه لازمه دستیابی به اقتصاد پویا و غیر وابسته، توجه به شاخص‌های تولید در کشور است، گفت: سیستم بانکی کشور می‌تواند با فاصله گرفتن از خلق نقدینگی و فعالیت بیشتر در حوزه سرمایه‌گزاری در بخش اشتغال و ایجاد فضای کسب و کار در بهبود اقتصاد کشور نقش بیشتری ایفا کند.
 

برنامه های اجرایی در چارچوب همکاری مشترک سپاه حضرت محمدرسول الله تهران بزرگ و کمیته امداد امام خمینی (ره) استان تهران بزرگ بشرح ذیل می باشد
 

  • ایجاد و راه اندازی 2000 طرح  اشتغال
  • آموزش کسب و کار به 3500 نفر
  • کاریابی برای 5000 نفر از مددجویان مستعد
  • تشکیل و راه اندازی کانون خیرین استان
  • تشکیل و راه اندازی 15 مرکز نیکوکاری کار آفرینی
  • حمایت از اجرای 15 طرح نو آورانه و دانش بنیان
  • شناسایی، هدایت ، نظارت و ارزیابی 2000 طرح راهبردی شغلی
  • بازار یابی و فروش 8 محصول تولیدی
  • تامین و بهسازی 100 فضای کسب و کار

      توسعه همکاری با 80 جهادگر کار آفرین
 

تفاهم نامه بسیج سازندگی تهران بزرگ با کمیته امداد امام خمینی (ره)

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.