روایت مستند جهادگران در برنامه "یار هفتاد سوم" قسمت سوم

از ماجرای عاشقانه همسر شهید مدافع حرم تا جهادگران قرارگاه محرومیت زدایی جنوب شرق تهران بزرگ در میدان کمکهای مومنانه +فیلم

" یار هفتاد و سوم "روایتگر زندگی جهادگران است از واقعه کربلا تا جهادگران امروز است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ: 

بچه شیعه‌ها از کودکی با عشق امام حسین (ع) به دنیا می‌آیند. با عشق ارباب بزرگ می‌شوند و ارادت خود را به راه‌های مختلف به او بیان می‌کنند.

نام امام حسین (ع) و خانواده بزرگوارش، عشق را در دل هر بچه شیعه به اوج می‌رساند.

حضرت رباب علیها السلام مادر حضرت علی اصغر علیه السلام، از زنان بزرگوار، معروف و پرنقش کربلا و از محبوب‌ترین و مقرب‌ترین همسران امام حسین (ع) و از زنان نام دار، فاضل و وفادار عصر خود بوده است.

برنامه امشب «یار هفتاد و سوم»، روایتگر همسر شهیدقربانی است که همانند حضرت رباب علیها السلام ارتباط عاشقانه ای با همسرش داشت.

بخش دوم این برنامه مربوط به اقدامات زن و شوهری است که در میدان کمک‌های مومنانه و دفاع از سلامت به مردم خدمت می‌کنند.

مشروح این برنامه را در ادامه می توانید تماشا کنید:
 

Video file

در این برنامه، زینب عبد فروتن همسر شهید قربانی گفت: خیلی اتفاقی امام رضا (ع) طلبید و من دلم گرفته بود. آن دفعه با همه زیارت‌ها فرق می‌کرد؛ خیلی دعا کردم. چون نزدیک سن ازدواجم بود از امام رضا خواستم آن کسی را سر راه زندگی من قرار دهد که خودش برایم انتخاب کند و عاقبت به خیر باشم.

وی ادامه داد: از آن سفر که برگشتم خانواده آقا روح الله تماس گرفتند و دیدار محقق شد و بلافاصله ما خانواده‌ها همدیگر را دیدیم. آن روز‌ها آقا روح الله جوانی ۲۲ بود که روی پای خودش ایستاده و به کسی تکیه نکرده بود و این برای من جزو اولویت‌هایم بود.

فروتن عنوان کرد: روح الله در ابتدا دانشجوی دانشگاه افسری امام حسین(ع) بود. در صحبت‌ها به من گفت شغلی را انتخاب کرده که خیلی به آن علاقه دارد.من خودم هم علاقه اش به کار را از نزدیک می دیدم.

همسر شهید قربانی توضیح داد: همیشه از رشادت‌های حاج قاسم صحبت می‌کرد. یک روز که تلفنی با هم صحبت می‌کردیم گفت حاجی اومد بچه‌ها عکس گرفتند گفتم شما هم عکس گرفتید گفت نه دستم بند بود. آقا روح الله اهل دوربین و عکس گرفتن نبود. همیشه او از بقیه عکس می‌گرفت.

فروتن درباره آخرین تماس خود با همسر شهیدش گفت: در آخرین تماس گفتم نمی‌خوای بیای گفت اگر تو هم بچه‌های آورانه سوریه را می‌دیدی برنمی گشتی؛ اما به زودی میام و به من زمان بده. از من خواست به اقوام زنگ بزنم و جویای احوال آن‌ها باشم. دو روز دیگر خبر شهادتش آمد.

وی ادامه داد: هر زمانی که هیئت می‌رفتیم روح الله خیلی گریه می‌کرد. لازم بود بعد از مراسم ۲۰ دقیقه منتظر بمانم تا حالش خوب شود. به حضرت عباس خیلی ارادت داشت؛ شهادتش هم مثل حضرت بود.

فروتن عنوان کرد: یک بار گفتم در کربلا کفن بگیریم گفت من دوست دارم یک جوری از این دنیا بروم که به کفن احتیاجی نداشته باشم. واقعا همینطور شد و زمانی که به همراه شهید قدیر سرلک ماشین آن‌ها مورد اصابت قرار گرفت، پیکرشان ارباً ارباً شد و چند ساعتی در آتش سوخت.

این همسر شهید بیان کرد: اسم شهید که می‌آید، حس غرور به آدم دست می‌دهد. امیدوارم لیاقت همسر شهید بودن را داشته باشم و این مسئولیتی که بعد از روح الله به دوش من است را به نحو احسن انجام دهم.

وی ادامه داد: به همت خانم زینب مولایی از انتشارات روایت فتح کتاب زندگی آقا روح الله را به نام «دلتنگ نباش» به چاپ رساندیم. همان موقع که کتاب نوشته می‌شد خیلی دوست داشتم حضرت آقا کتاب را بخواند. خیلی اتفاقی کتاب از طریق مادرم به دست حضرت آقا رسید. یک روز با من تماس گرفتند که حضرت آقا کتاب را خواندند و گفتند که ازشما تشکر کنیم. من بغض کردم فقط خواستم که از نزدیک دیدار داشته باشیم و خیلی منتظر ماندم و دو روز بعد با خانم مولایی رفتیم و من با دیدن آقا فقط گرفته می کردم و حضرت آقا گفتند که شما راوی کتاب بودید و از من و نویسنده تشکر کردند و از من خواستند که قوی و محکم باشم. به عنوان اولین کتاب در میان کتاب‌های مدافعان حرم، حضرت آقا برای کتاب دلتنگ نباش تقریظ نوشتند.

فروتن عنوان کرد: قطعاً حضرت رباب (س) با دیدن آن همه سختی و از خود گذشتگی امام حسین (ع) هیچ وقت نمی‌تواند همسرشان را فراموش کنند. امام حسین (ع) برای دینش از همه چیز می‌گذرد و این بسیار ستودنی است.

دربخش دیگر برنامه، جوادی جهادگر گروه جهادی شهید سید علیرضا ستاری حضور پیدا کرد و درباره همراهی همسرش در این مسیر گفت: همسرم در بخش کرونا پرستار است و با توجه به کار‌های جهادی من همیشه همراهم است. به خاطر کار‌هایی که در روستا‌های اطراف تهران و پاکدشت انجام می‌شد، با خانواده شهید مدافع حرم آقا روح الله قربانی آشنا شدیم.

وی ادامه داد: قرار شد که رسیدگی‌ها به این روستا‌ها بیشتر شود و ما بیشتر تعمیر و مرمت مدارس را انجام می‌دهیم و بیش از ۳۰ مدرسه را بازسازی کنیم. در دوران کرونا بیش از ۸ هزار سبد کالا به خانواده‌های آسیب دیده از کرونا تقدیم شده است. همچنان به بیماران کرونایی خدمت و دستگاه‌های اکسیژن ساز و هزینه‌های بیماران را تامین می‌کنیم. همه بچه‌های جهادی فی سبیل الله کار می‌کنند و حقوقی دریافت نمی‌کنند. بیشتر آن‌ها کارگر و برخی‌ها خودشان پیک موتوری هستند، اما پنج شنبه و جمعه خود را وقف خدمت رسانی به مردم کردند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.