افتتاح شد

با حضور سردار حزنی قرارگاه مشترک اشتغالزایی صدیقین افتتاح شد

اشتغال زنان سرپرست خانوار در سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ دنبال خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی سپاه حضرت محمد رسول ا...(ص) تهران بزرگ:  با حضور سردار سید ضیاءالدین حزنی معاون هماهنگ کننده قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی ستاد کل سپاه ،، جناب سرهنگ دکترعلی میرحاجی مسئول اشتغال و کار آفرینی قرارگاه مرکزی محرومیت زدایی ستاد کل سپاه،مهندس علینژاد معاون اجتماعی ستادکل(کوثر) ،جناب سرهنگ دکتر الله بداشت جانشین سازمان بسیج سازندگی کشور،جناب سرهنگ مخلق آذر مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ، جناب سرگرد صالحی مسئول اشتغال و کارآفرینی سازمان بسیج سازندگی سپاه حضرت محمد رسول الله(ص) تهران بزرگ،مهندس میر باقری از وازرت کار و تعاون ، دکتر ملکی از وزارت صمت، خانم بازرگان و اولیایی از سازمان برنامه و بودجه استان تهران ، سرکار خانم عرب مدیر عامل صدیقین و جمعی از کارشناسان سازمان های مذکور افتتاح 

سردار سید ضیاءالدین حزنی: تهران به عنوان پایتخت تنها کشور شیعه جهان محسوب می شود و تمام مسئولین در تهران زندگی می کنند ، تمام وزارتخانه ها در تهران مستقر هستند و بیشترین دانشگاه ها در تهران واقع شده است ، بهترین بیمارستان ها در همین تهران وجود دارد اما در همین شهر تهران افرادی وجود دارند که بدسرپرست، بدون سرپرست و یا زن سرپرست خانوار هست و این نشان می دهد ما ضعف های داشته ایم بطور مثال در محله هرندی و یا نقطه ای به نام دره فرحزاد که حرفی برای گفتن نیست و اینکه چرا اینقدر عقب هستیم  و در تهران کار نکردیم در شان نظام جمهوری اسلامی نیست و باید تلاش کرد و این مشکلات را مرتفع کنیم.

حزنی افزود: باید برنامه ریزی داشته باشیم تا توانمند سازی این کارگاه ها صورت بگیرد بطور مثال دوخت لباس سربازها در این مجموعه ها صورت بگیرد و این مجموعه ها بتوانند افراد دیگری را جذب نمایند و تحت پوشش قرار بدهند و اینکه دولت امروز در بحث اشتغالزایی برنامه های بسیار خوبی دارد و دولت در بحث اشتغالزایی مسئولیت پذیر هست و ما باید با ظرفیت شناسی در مجموعه ها بتوانیم در اشتغالزایی افراد نقش موثری داشته باشیم و اینکار در عمل سختی ها خاص خود را دارد .

ایشان در ادامه بیان کردند : امروز مجموعه های همچون صدیقین هست، اعتبار هم هست و اینکه ما منتظر چه هستیم برای اشتغالزایی تعجب آور است ما از توان همین مجموعه برای خرید ملزومات جهیزیه زوج های جوان و یا دیگر ملزوماتی که در نیروهای مسلح مورد نیاز هست به همین مجموعه ها بسپاریم که زنان سرپرست خانوار در تولید آن نقش دارند و کمک به تامین معیشت برای این خانوارها خواهد بود.
وزارت کار، تعاون و صمت در این زمینه بسیار کمک کننده می باشند که نیازمند هم افزایی بیشتر هستیم تا به رونق این مجموعه ها برسیم.
کار مجموعه بسیار ارزشمند است و مایل هستیم در حمایت از این مجموعه توافقاتی را داشته باشیم.

جناب سرهنگ دکترعلی میرحاجی: از الگو سازی اقدامات صورت گرفته در قرارگاه مشترک صدیقین مورد تاکید قرار دادند که هم باید توسعه پیدا کند و معرفی بشود تا مربیان و خیرین بتوانند در این امور مشارکت داشته باشند و باید با جدیت در امور ورود پیدا کرد که اطمینان برای خیرین ایجاد بشود که این کار نتیجه می دهد و می تواند نقش بسزایی در معیشت خانواده ها داشته باشد و باعث ایجاد مراکز دیگری همچون قرارگاه صدیقین در سراسر تهران  و شهرستانها باشد.

مهندس میر باقری از وازرت کار و تعاون: جلسات متعددی با سازمان بسیج سازندگی برای اشتغالزایی و هم افزایی در این خصوص داشته است و از نقش تعاون و ظرفیت های تعاونی برای اشتغالزایی نکاتی را بیان کردند

دکتر ملکی از وزارت صمت: از الگوهای موفق اجرا شده در جهان و معرفی محمد یونس کار آفرین برتر بنگلادشی پرداختند که می توان اینکارها را در توسعه کسب و کارهای کوچک و اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانوار در کشور به اجرا گذاشت.


سرکار خانم عرب : توضیحاتی از چگونگی روند استخدام مراجعین را بیان کردند که طی فرآیندی این افراد سرپرست خانوار شناسایی و بکار گیری می شوند.
این افراد بسته به توانایی که دارند در قسمت مختلف از جمله امور اداری ، خیاطی و... مشغول می شوند و هم اکنون حدود 150 نفر در این مجموعه مشغول بکار هستند که اکثرا زنان سرپرست خانوار هستند.
 در اینجا بحث  توانمند سازی زنان خانوار بسیار اهمیت دارد و در این زمینه ها کلاس آموزشی و توانمند سازی برگزار می کنیم و امروز افرادی داریم که خود اشتغالی دارند و در حال فعالیت می باشند.

مهندس صالحی : در بحث اشتغالزایی تا کنون بیش از 1400 نفر توانسیم اشتغال ایجاد کنیم و بانک اطلاعاتی از این افراد داریم و با ایجاد این قرارگاه برنامه ریزی برای اشتغال زنان بد سرپرست را پیگیری خواهیم کرد.

گزارش تصویری 

http://tehranbozorg.sazandegi.ir/gallery/52072

افتتاح قرارگاه اشتغالزایی مشترک صدیقینافتتاح قرارگاه اشتغالزایی مشترک صدیقینافتتاح قرارگاه اشتغالزایی مشترک صدیقین

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.